portal nieruchomości

(NIE) być jak Robert Lewandowski

Posted on Posted in Marketing w nieruchomościach

W związku z podnieceniem wyczekiwania na dużą imprezę, która z każdym dniem wydaje się być coraz bardziej napompowana, wykreował nam się lider. Osoba która na to absolutnie zasłużyła zarówno na boisku jak poza nim – Robert Lewandowski. Jego popularność i zapotrzebowanie na jego wizerunek jako „twarz reklamy” jest w pełni uzasadniona, jednak jak we wszystkim ważna jest równowaga. Obecnie można bowiem całkiem obiektywnie przyznać, że Robert „wyskakuje nam nawet z lodówki” i na każdym kroku pojawia się jego postać promująca z zadowoleniem produkty znanych marek. Na tej przesadzie na pewno nie zyskują marki które nie są w pełni utożsamiane z człowiekiem sukcesu jak i sam zawodnik, który się po prostu niebawem opatrzy. Godne rozważenia byłoby wykorzystanie kilku znanych i równie zdolnych twarzy. m.in. Boruc (jego tatuaż za uchem miałby uzasadnienie przy reklamie telefonu) Szczęsny, Krychowiak, Błaszczykowski, Milik.

Jak się to ma do nieruchomości?

Można znaleźć pewną analogię kiedy to właściciele nieruchomości sami sprzedają, oraz podpisują umowy otwarte z wieloma agencjami najczęściej myśląc, że czym więcej agencji tym większa szansa na sprzedaż mieszkania. Matematycznie owszem tak można do tego podejść, jednak sprzedaż mieszkania to nie tylko matematyka. Osoby doświadczone wiedzą że w tym przypadku “mniej znaczy lepiej”.

Portal nieruchomości to nie wszystko

Jeśli doradca wie, że jest tym jedynym wtedy może dać z siebie więcej w wielu obszarach. Agencja która jako jedyna będzie się zajmowała daną nieruchomością zdecydowanie więcej w nią zainwestuje zarówno pieniędzy jak i czasu. W przypadku gdy dany lokal jest prezentowany przez wiele firm pojawia się także uczucie, że „nie jest to okazja” skoro w tylu miejscach to widzę a nikt jeszcze tego nie kupił to „coś z nią chyba jest nie tak”. Często pojawia się także bałagan wynikający z niechlujstwa i dana nieruchomość pojawia się pod różnymi cenami oraz z różnym metrażem.

To że nieruchomość reprezentowana jest przez jedno wybrane biuro nie znaczy, że tylko klienci tej firmy ją zobaczą. Doradcy posiadają systemy wymiany ofert i bardzo powszechna jest współpraca między agencyjna, gdzie jedna strona reprezentuje sprzedawcę a druga strona kupującego. Bardzo sprawnie wtedy przeprowadza się tzw „papierologię”. Jest tego trochę w przypadku gdy mieszkanie zostało kupione na kredyt, a kolejny nabywca także chce je nabyć wspierając się kredytem. Pamiętajmy, że biura otrzymują wynagrodzenie jedynie w przypadku udanej transakcji, więc zależy im bardzo aby zrobić to sprawnie.

Bardzo istotnym czynnikiem, którego świadome są rzetelne biura jest system poleceń. Dlatego dobry i świadomy doradca zrobi wszystko, aby klienta zadowolić w każdym etapie procesu pośrednictwa.

Jaką więc agencję oraz agenta wybrać?

Nie ma złotego środka. Warto zapytać znajomych o swoje doświadczenia. Na pewno warto upewnić się czy dana agencja posiada licencjonowanego pośrednika. Szczególnie w cenie są tzw. „stare licencje” – wydawane przez Ministerstwo, które wymagały skończenia studiów tematycznych, zdania bardzo trudnego egzaminu, a także odbycia półrocznych praktyk. Warto także odwiedzić stronę internetową, kanał youtube, profil na facebooku itd danej agencji – w końcu „jak cię widzą tak cię piszą”. Bardzo rozsądne jest zadanie sobie pytania. Czy chcę, aby moje mieszkanie było obok sąsiednich lokali w ofercie danej firmy. Istotnym czynnikiem może być także ocena czy ktoś nam się wydaje miły i czy lubimy z daną osobą rozmawiać, przebywać. Ta osoba będzie prezentowała nasze mieszkanie i bardzo dużo od niej zależy jak cały proces będzie przebiegał.

Nie zawsze duże znaczy dobre.

Idąc do butików na Mokotowskiej w Warszawie mamy po kilka sztuk wybranych ubrań – mały wybór, wysoka jakość, wysoka cena – życie pokazuje że są na to chętni i często powracający, lojalni klienci. Oczywiście są osoby które wolą iść do sieciówki gdzie mają duży wybór, niską cenę i niestety niższą jakość. Każdy powinien samemu zadać sobie pytanie jakiego typu usługi sobie życzy od agenta nieruchomości. Należy przy tym pamiętać, że nieruchomości to jedno z najdroższych dóbr na świecie i niektórzy kupują/sprzedają je tylko raz w życiu, mają prawo oczekiwać profesjonalnej obsługi.

 

Zdjęcie poniżej przedstawia oferty tego samego domu z portalu nieruchomości otodom który przez swoich pracowników nazywany jest liderem w branży. Taki jest efekt, gdy właściciel podpisuje umowy z wieloma agencjami. Zatem którą ofertę domu wybrać? I w której reklamie najlepiej wypadł Lewandowski?

 

Domy ursynów blog

Michał Spodymek