Agencie nieruchomości – daj się poznać i buduj swoją markę

W Polsce większość stron internetowych agencji nieruchomości jest zbudowanych w modelu – wyszukiwarki ofert jako głównej pozycji strony głównej.

Zdecydowanie więcej miejsca poświęca się ofertom mieszkań – często zdublowanych także w innych agencjach niż agentom nieruchomości. Wg mnie Pośrednik Nieruchomości jest największą wartością, jaką posiada agencja nieruchomości i chowanie pracowników w głębokich zakładkach marginalizuje czynnik ludzki tego zawodu.

Warto mieć na uwadze, że są osoby świadomie szukające dobrych agentów nieruchomości, którym chcą powierzyć sprzedaż swojej nieruchomości.

Szukają tam, gdzie odruchowo otrzymują informacje codzienne – w kanałach, w których naturalnie spędzają dużo czasu. To nie jest takie trudne – trzeba jedynie zacząć. W wielu przypadkach wystarczy nam do tego smartfon.

Na facebooku – tam teoretycznie jest największa grupa naszych klientów.

Zarówno aktualnych jak i przyszłych. Jest tam także zdecydowanie najbardziej tłoczno. Natomiast nadal jest to idealne miejsce dla osób chcących budować swoją markę. Można tam publikować zarówno teksty, zdjęcia, pliki wideo jak i relacje. Specjaliści sugerują, aby publikować post przynajmniej raz w tygodniu.

Instagram – Zdecydowanie najbardziej wzrokowy.

Chyba najbardziej trudny dla początkujących osób. Zainteresować nowe osoby można zarówno zdjęciem jak i hashtagami. Stosuje się tutaj także opisy, ale sprawiają one wrażenie jakby drugorzędnego medium. Portal ten umożliwia także publikację plików wideo. Największa fala wzrostów zwolniła na początku 2019roku i aktualnie ciężej jest tutaj zdobyć grono aktywnych odbiorców. Mimo wszystko konsekwentne i kreatywne osoby wybiją się tutaj.

Linkedin – portal przeżywa właśnie chyba najsilniejszą świadomość wśród odbiorców.

Zdecydowanie propracowniczy – pracodawcy są tutaj na dalszym planie. Bezpośrednia sprzedaż, póki co tam się nie przebija, natomiast dzielenie się radami jak najbardziej. Także jest to miejsce idealne do budowania wizerunku opartego na wiedzy. Tutaj konsekwencja poparta wiedzą może dać szansę wybicia się w ciągu kilku miesięcy. Najbardziej eksperckie miejsce w social mediach.

Youtube – Najtrudniejszy aktualnie portal do zaistnienia.

Po pierwsze jest tam masa twórców, którzy od ponad 10 lat dorzucają tam codziennie swoje pliki. Po drugie pliki żyją tam bardzo długo, więc nowe wpisy konkurują z tymi sprzed 6 lat. Po trzecie występują tam pliki wideo – wg aktualnych trendów wymaga to już panowania nad kadrami, montażem, a także trzeba być świadomym dźwięku. Te wszystkie wytyczne potrafią być barierą trudną do wejścia, ale nie warto się poddawać – każdy kiedyś próbował.

Blog – podobnie jak ten blog. Jest to miejsce, w którym można się dzielić swoją wiedzą.

Jeśli Twoje biuro nieruchomości nie ma takiego miejsca – to napisz do innej agencji. Te bardziej świadome godzą się na gościnne wpisy tak jak goście występują na kanałach youtube. Blogi mają to do siebie, że występuje tutaj dość duża dowolność jeśli chodzi o treść oraz formę. Jednocześnie te działające od kilku lat mają już swoją grupę odbiorców więc teksty nawet początkującego autora spotkają się z dużym odbiorem.

Najważniejsze to zacząć! Nie za tydzień, nie jutro – dziś!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

YouTube

Dołącz do nas

Zapisz się na newsletter

Powiązane artykuly