Ogłoszenia o sprzedaży działek – dominujące, a nie najlepsze standardy

Przeglądając ogłoszenia o sprzedaży działek w sieci, trudno nie odnieść wrażenia, że ich jakość, wartość informacyjna i sprzedażowa odbiega poziomem od ogłoszeń innych rodzajów nieruchomości. Dotyczy to najczęściej ogłoszeń dodawanych bezpośrednio przez właścicieli, choć często zdarza się też, że cechy wymienione w tym artykule zaobserwować można również w ogłoszeniach o sprzedaży działek publikowanych przez agentów nieruchomości.

 

Jak najczęściej wyglądają ogłoszenia o sprzedaży działek zamieszczane na portalach nieruchomości?

Ogłoszenia o sprzedaży działek, to kategoria ogłoszeń, która już na pierwszy rzut oka wydaje się „rządzić” nieco innymi standardami niż pozostałe kategorie nieruchomości wystawianych na sprzedaż. Weźmy za przykład, apartamenty, domy, mieszkania, czy nawet małe kawalerki. Tu, na listach ogłoszeń o naszą uwagę konkurują coraz częściej oferty z pięknymi, dopracowanymi zdjęciami (coraz częściej po tzw. po home stagingu), filmami i rozbudowanymi, pobudzającymi wyobraźnię opisami. Standardy te o dziwo omijają ogłoszenia o sprzedaży działek, nieruchomości gruntowych. Czy działki są rzeczywiście produktem, którego nie da się zaprezentować w atrakcyjny sposób? Sugerując się większością ofert sprzedaży działek na portalach, można odnieść wrażenie, że tak. Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez sprzedających działki – zarówno osoby indywidualne, jak i agentów pośredniczących w procesie sprzedaży? Poniżej wymienimy kilka z nich, najbardziej powszechnych.

Ogłoszenia o sprzedaży działek – bez zdjęć

Choć większość portali przy dodawaniu ogłoszenia w mniejszym lub większym stopniu „wymusza” dodanie choćby jednego zdjęcia nieruchomości, w kategorii działek zdarzają się nadal ogłoszenia bez zdjęć, lub ze „zdjęciem” nieprzedstawiającym działki. Zamiast tego wstawiana jest „zaślepka” np. z komunikatem tekstowym, logo portalu, czy nazwą agencji. A to może wzbudzać w potencjalnych zainteresowanych wątpliwości, nie tylko co do stanu działki, ale także autentyczności takiego ogłoszenia. Poza tym tego typu oferty „giną” w nawale innych ogłoszeń i są pomijane przez osoby poszukujące propozycji do obejrzenia.

Sprzedam działkę z chwastami

Ogłoszenia, w których na zdjęciach, na bliższym lub dalszym planie eksponuje chwasty, chaszcze lub zaniedbany, ogólnie mówiąc teren, również nie należą na portalach do rzadkości. Z czego to wynika? Bardzo często, po prostu ze stanu faktycznego, gdyż rzeczywiście bardzo często bywa tak, że działki są niezabudowane, zaniedbane więc i fotografie obrazują po prostu stan faktyczny.

Sprzedam działkę, ale nie powiem jaką – „domyśl się”. O ofertach oszczędnych w opisie

Niekiedy ogłoszenia dodawane bezpośrednio przez właścicieli działek zawierają jedynie podstawowe i przy tym niepełne informacje. To oferty, których opis zawiera często jedną czy dwie linijki tekstu. Znajdujemy tu jedynie informację, że sprzedawana działka jest działką budowlaną lub rolną, ma określoną powierzchnię oraz w jakiej miejscowości się znajduje. Nie znajdziemy niestety innych informacji, które skłonią nas do dłuższego zatrzymania się na danej ofercie. W tym przypadku powód może być jednak taki, że działka oferowana jest przez kilku agentów jednocześnie, a żadnemu z nich nie zależy na tym, by potencjalny klient odszukał ją w tzw. „realu” i skontaktował się ze sprzedającym bezpośrednio, pomijając (prowizję) agenta. Stąd swoiste „maskowanie” nieruchomości przez agentów, które owocuje też mniejszym zainteresowaniem poszukujących.

Sprzedam działkę, ale nie mam zdjęcia – „pożyczę” więc z jakiejś mapy

Bardzo dużo ogłoszeń sprzedaży działek zawiera zrzuty ekranów z map publikowanych w internecie. W tej kategorii bardzo popularne są ujęcia satelitarne, a także ujęcia z Google Street View, czyli robione przez kamery zamontowane na dachach „samochodów Google”. Czy osoby dodające nieswoje zdjęcia – „wygenerowane” w ten sposób, zadają sobie wcześniej trud, by wczytać się w zapisy regulaminów dotyczące warunków licencji, praw autorskich i wykorzystania cudzych zasobów? Ta praktyka dotyczy nie tylko osób dodających oferty samodzielnie, ale także pośredników i agencji nieruchomości reprezentujących bądź co bądź interes swojego klienta i działających na jego zlecenie.

Jak powinno wyglądać ogłoszenie o sprzedaży działki?

Odpowiedź jest dość prosta, realizacja nieco trudniejsza. Ogłoszenie o sprzedaży działki powinno być „uzbrojone” w media (zdjęcie, wideo) wyróżniające je na tle innych ofert na portalach i zachęcające do zapoznania się z nim. Oczywiście szanse na to, że zdjęcie lub film tego typu uda się wykonać przez uchylone okno w samochodzie, są znikome, dlatego największe szanse na wybicie się pod tym względem mają oferty przygotowane przez wyspecjalizowane w tym agencje nieruchomości. Zaangażowanie czasowe w przygotowanie takich ogłoszeń jest nieporównywalnie większe, wiąże się więc z adekwatnymi kosztami, jednak zwracają się one najczęściej z nawiązką poprzez to, że oferta dociera do większej liczby potencjalnych odbiorców, a co za tym idzie, zwiększa się też popyt ze strony potencjalnych kupców. Gdy rośnie popyt, przeważnie wzrasta też cena, jaką zainteresowani kupnem są gotowi zapłacić za daną nieruchomość. Inaczej mówiąc, szansa na osiągnięcie wysokiej ceny jest większa, gdy liczba potencjalnych kupców jest większa. Prawda stara jak świat.

Przykłady z ogłoszeń zwiększających szanse na korzystną sprzedaż działki

Poniżej podajemy przykłady prezentacji nieruchomości gruntowych z naszej agencji – Goeste Nieruchomości. To archiwalne już dziś formaty video do ofert sprzedaży działek, pokazujące, że zrzut ekranu z mapy, czy zdjęcie chwastów, lub trawy na działce, to nie jedyne sposoby promowania produktu, jaki sprzedający ma do wyboru. Działki prezentowane tak, jak w przykładach poniżej dają dużo większe szanse na szybsze dotarcie do zainteresowanych odbiorców, szybszą sprzedaż, a także zwiększenie liczby osób zainteresowanych zakupem, co jak mówiliśmy, ma przełożenie na poziom możliwej do uzyskania ceny. Każda z poniżej przedstawionych nieruchomości znalazła już nabywcę, jednak mogą Państwo zobaczyć inne działki, które mamy aktualnie w sprzedaży >>>

Zachęcam też do osobistego kontaktu z autorem powyższego zestawienia. Oglądając przykłady realizacji filmów Goeste Nieruchomości, proszę wyobrazić sobie, jak mogłaby wyglądać oferta sprzedaży Państwa działki?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

YouTube

Dołącz do nas

Zapisz się na newsletter

Powiązane artykuly