Prezentacje nieruchomości a koronawirus.

Prezentacje nieruchomości – czy są one bezpieczne?

W aktualnej sytuacji jesteśmy wszyscy skoncentrowani na ochronie zdrowia a czasami także życia. Jedni podchodzą do tego w sposób luźny inni bardzo pedantycznie. Zdrowie jest czynnikiem nieocenionym o najwyższym priorytecie i w trosce o jego stan, społeczeństwo może aktualnie mniej istotne rzeczy przełożyć bądź nawet z nich zrezygnować. Im wyżej coś znajduje się w tzw. piramidzie Abrahama Maslowa, tym łatwiej z tego możemy zrezygnować i najczęściej rezygnujemy.

W przypadku pracy agenta nieruchomości, aby móc sprzedać nieruchomość, które ma się pod opieką, powinien być spełniony podstawowy warunek. Muszą się spotkać w tym samym miejscu oraz czasie przynajmniej 3 osoby. Sprzedający, kupujący i notariusz. I właśnie o ten warunek może być teraz ciężko.

Bardzo ważnym czynnikiem są prezentacje nieruchomości. W zasadzie to od nich zależy bardzo dużo i to one otwierają drogę do kolejnych czynności poprzedzających sprzedaż. W swoim doświadczeniu nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, aby ktoś podjął decyzję o nabyciu nieruchomości bądź o najęciu w aspekcie długoterminowym na rynku wtórnym na podstawie wirtualnej prezentacji. Możliwe, że przypadki w skali jednostkowej występowały, ale ja się z nimi nie spotkałem.

Jak technologia pozwala nam na zdalne prezentacje nieruchomości?

Inni czytali także: Praca zdalna agencji nieruchomości

Rynek wtórny

Obecna technologia jeszcze nie potrafi nam zastąpić, odczuć w tylu zmysłach. Gdyby wszystkie nieruchomości będące na rynku były zaprezentowane przy użyciu jednej technologii prezentacyjnej – może byłoby łatwiej. Aktualnie na rynku występuje absolutna dysharmonia prezentacyjna.

Prezentacje stałe

Agencje nieruchomości mają zdjęcia w bardzo różnych rozdzielczościach w różnych odcieniach temperaturowych, a także w różnych orientacjach. Na portalach branżowych przemieszane są zdjęcia w przygotowanych, przemyślanych aranżacjach z tymi zrobionymi jakby przypadkowo. Ceny tych nieruchomości są natomiast dość podobne.

Plany mieszkań – nie każda prezentowana nieruchomość posiada załączony aktualny plan nieruchomości. Dla pewnej grupy poszukujących jest to bardzo istotny czynnik. Bardzo pomocne jest spersonalizowanie prezentacji planów.

Opisy nieruchomości. Tutaj także występuje bardzo duża różnorodność jeśli chodzi o portale branżowe. Nieliczni badają swoje opisy i ustalają, jakie ich części są istotne przy podejmowaniu decyzji o dalszych działaniach z ofertą.

Prezentacje dynamiczne

Wycieczki wirtualne. Te oferowane przy użyciu aparatu z serii matterport są chyba najbardziej spójne. Agencje nieruchomości korzystające z usług zarówno firm zewnętrznych jak i we własnym zakresie – otrzymują dość podobny efekt końcowy. To jest na pewno atut. Kolejnym pozytywem jest możliwość swobodnego poruszania się po nieruchomości we własnym tempie. Ta forma jest nam znana z obserwacji świata w google street view. Także urzędy, muzea coraz częściej wprowadzają takie możliwości. Natomiast czy ten efekt prezentacji jest w stanie wpłynąć na podjęcie decyzji o nabyciu nieruchomości? Uważam, że nie.

Prezentacje wideo. Prezentują nieruchomość, w którym to operator wybiera, co będzie widoczne na ekranie podczas odtwarzania. Można w tym przypadku świadomie wybrać jednakowo silne atuty nieruchomości. Możemy także zaprezentować wady – aby zminimalizować liczbę niezainteresowanych transakcją. Atutem tego formatu jest fakt, że jesteśmy do niego podświadomie przyzwyczajeni. Reklamy w telewizji czy w internecie są od wielu lat przedstawiane w takiej formie.

Prezentacje wideo z agentem. Wg mnie najdoskonalsza forma prezentowania nieruchomości. Gdyż można ją najbardziej przybliżyć do prezentacji na żywo. Niestety nadal jest to forma zdalna, wirtualna i póki co oddziałująca bodźcami wzrokowymi i ewentualnie słuchowymi. Jest to najbardziej zaawansowana technologicznie i przy tym czasochłonna forma prezentacji. Jako jedyna ma także niebezpieczeństwo, że jeśli w jakikolwiek sposób aktor prezentujący daną nieruchomość się nie spodobają potencjalnemu klientowi – to cała nieruchomość może zostać odebrana ze złym wrażeniem.

Inni czytali także: Umowa pośrednictwa na wyłączność vs. Umowa zwykła

Agenci nieruchomości pracujący na wyłączność w przypadku mieszkań niezamieszkałych często otrzymują klucze do mieszkań. Tutaj można po ówczesnym zapoznaniu się z prezentacją wideo próbować przekazać w sposób bezpieczny klucze od mieszkania i pozwolić poszukującym zapoznać się z aktualnym stanem nieruchomości.

Rynek pierwotny

Mieszkania deweloperskie mają znaczący udział w transakcjach kupna-sprzedaży nieruchomości. W tym przypadku wobec aktualnych trendów niewiele się zmienia. Często nieruchomości były nabywane na etapie tzw „dziur w ziemi”. Do prezentacji musiały wystarczyć wizualizacje lokali, plany oraz ewentualnie makiety. Przy obecnej technologii możemy wszystko przenieść do świata wirtualnego. Czynnik ludzki poza aspektami czysto sprzedażowymi może tutaj zostać wyeliminowany. Deweloperzy dla celów prezentacyjnych mogą bezpiecznie zamykać swoje biura sprzedaży.

Condo hotele i krótki najem

O dziwo obie formy nieruchomości nabywanych w celach inwestycyjnych są przygotowane do bezkontaktowej obsługi. Tutaj technologicznie wszystko jest przygotowane na sytuację zagrożenia epidemiologicznego. Niestety paradoksalnie najprawdopodobniej ta gałąź rynku nieruchomości może najszybciej, bo w ciągu już kilku dni odczuć bardzo silne straty. Ekonomia jest pełna paradoksów i przeciwieństw.

Grunty

W przypadku gruntów można wszystkie prezentacje wykonywać w sposób zdalny. Po wykonaniu ciekawej prezentacji w dobie systemów gps jesteśmy w stanie nakierować zainteresowaną osobę z dużą dokładnością na działkę. W przypadku tych nieruchomości warto się dość mocno wykazać przy prezentacjach tak, aby zachęcić potencjalnych zainteresowanych do samodzielnej wycieczki na wizję lokalną.

Najprawdopodobniej ludzie nie zdecydują się na zakup nieruchomości gdy nie będą jej pewni. Jeśli pewność ta będzie wiązała się z zagrożeniem zdrowia – najprawdopodobniej odłożą tę czynność na inny termin.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

YouTube

Dołącz do nas

Zapisz się na newsletter

Powiązane artykuly