Profesjonalny pośrednik nieruchomości – jakie cechy posiada idealny agent nieruchomości?

Spis treści

Kiedyś miałam przyjemność studiować „Sales Training” na uczelni Granta Cardona – amerykańskiego inwestora, trenera, założyciela uczelni dla inwestorów oraz agentów nieruchomości, właściciela wielu nieruchomości na całym świecie, osoby która pomogła tysiącom ludziom zrobić się profesjonalnymi agentami nieruchomości.

Podczas swoich lekcji uczył mnie jak i wielu innych osób jak prawidłowo rozmawiać z ludźmi, jak rozumieć psychologię kupującego, jak badać potrzeby sprzedającego oraz kim jest tak naprawdę profesjonalny agent nieruchomości. Uczył, że profesjonalny agent nieruchomości różni się od amatora cechami charakteru które posiada.

Właśnie o tym chcę Wam opowiedzieć w tym tekście.

Otóż, cechy które powinien posiadać profesjonalny agent nieruchomości:

Pośrednik zawsze utrzymuje kontakt z klientem

Profesjonalny pośrednik nieruchomości zawsze utrzymuje kontakt z klientem, niezależnie od tego co się wydarzyło. Nie będzie on ignorować swojego klienta przez to, że coś zrobił nie tak jak obiecywał, czy przez to że wstydzi się powiedzieć o obniżeniu ceny nieruchomości. Jest to amatorskie zachowanie, które niestety jest często spotykanie na polskim rynku nieruchomości.

Pośrednik rozumie potrzeby klientów

Profesjonalny pośrednik nieruchomości rozumie że najważniejszą potrzebą jakiegokolwiek klienta jest otrzymanie niezbędnej mu informacji. Nie chodzi tylko o to, że sprzedający chcę sprzedać jak najdrożej, a kupujący chcę kupić jak najtaniej. Jedyne czego tak naprawdę potrzebuje klient to informacja i profesjonalny pośrednik nieruchomości ją zawsze posiada.

Pośrednik zawsze szuka bardziej efektywnych sposobów wykonania swojej pracy

Nawet jeśli pośrednik wykonuje swoją pracę bardzo dobrze, nigdy się nie zatrzyma na tym etapie. Jemu zależy na tym aby jego następna sprzedaż była dokonana w sposób lepszy niż poprzednia.

Pośrednik inwestuje czas w budowanie dobrych relacji z klientami

Profesjonalny pośrednik nieruchomości wie, że budowanie dobrych relacji z klientami to klucz do sukcesywnej sprzedaży i nigdy nie zaoszczędzi na tym żeby napisać lub zadzwonić do swojego klienta tylko po to aby dostarczyć mu wsparcie i zapytać czy potrzebuje on jego pomocy.

Pośrednik ma obsesję na punkcie sprzedaży

Jakiegoś dnia byłam zaproszona przez swoją znajomą na herbatę do jej domu i mimo, że miała to być miła rozmowa i jej życiu i podróżach, zaczęłam pytać o nieruchomości. Wchodzę do salonu i myślę „Jak duża jest działka?”, „Na ile można wycenić ten dom?”, „Widzę jak tu biegają dzieci nowych właścicieli, to akurat dom dla dużej rodziny!”. Jest to mała obsesja na punkcie nieruchomości której wcale się nie wstydzę😊

Pośrednik zawsze się rozwija i dąży do wyższego poziomu profesjonalizmu

Profesjonalny pracownik biura nieruchomości zawsze dąży do tego żeby wykonać swoje usługi co raz lepiej.

Pośrednik uczy się na własnych błędach

Agent nieruchomości nie jest robotem ani maszyną. Jest to przede wszystkim człowiek, który może popełnić błąd. Jednak profesjonalny pośrednik po popełnieniu błędu wywnioskuje coś z tej sytuacji, nauczy się nowych rzeczy i nigdy się nie podda.

Pośrednik daje o sobie znać

Pośrednik inwestuje w reklamę siebie oraz swojej firmy, bo wie, że to co on daje innym jest korzystnym rozwiązaniem ich problemu.

Pośrednik broni swoich klientów i ich interesy

Na tym polega nasz zawód – powinniśmy robić wszystko co jest w interesach osoby z którą podpisaliśmy umowę. Dla tego nas zatrudniają nasi klienci.

Pośrednik wie, że jego usługa jest ważniejsza niż jego zarobek

Profesjonalny pośrednik nieruchomości rozmawiając ze swoim klientem widzi przed sobą przede wszystkim osobę która potrzebuje jego pomocy, osobę która widzi w nim rozwiązanie swojego problemu czy realizacje swojego celu. Taki pośrednik rozumie ważność swojej usługi i stawia ją ponad finansami.

Pośrednik więcej słucha niż mówi

Nasz zawód polega na tym, aby przede wszystkim wysłuchać swojego klienta żeby móc jak najlepiej zrozumieć jego i jego potrzeby. Umiejętne wysłuchanie osoby nie tylko świadczy o tym, że jest się profesjonalnym pośrednikiem ale też o tym, że podchodzimy do swojego rozmówcy z szacunkiem.

Pośrednik zbiera informację i wie jak ją wykorzystać

Jak wspominałam wcześniej klient potrzebuje mieć informację. Otóż pośrednik wie gdzie ma ją szukać, komu dostarczyć, jak dostarczyć, kiedy dostarczyć i jak ją wykorzystać w sposób najbardziej efektywny.

Pośrednik zawsze znajduje odpowiedź na pytanie

Grant Cardone uczył: „Jeśli na pytanie swojego klienta odpowiadasz „nie wiem” nie masz prawa nazywać się pośrednikiem!”. Może mówił za ostro, ale w czymś ma rację. Nie po to nas zatrudniają ludzie abyśmy czegoś nie wiedzieli. Jeśli pośrednik nie zna się na pewnych rzeczach, może zawsze znaleźć osobę która się zna.

Pośrednik może utrzymywać kontrole nad wieloma rzeczami naraz i wykonać swoją pracę na najwyższym poziomie bez względu na negatywne emocje

Wiem z własnego doświadczenia, że czasem trzeba o 9 rana być na prezentacji mieszkania, o 12:00 w urzędzie w sprawie dokumentów domu, o 14:00 w banku bo muszę odebrać kolejny dokument, o 16:00 zadzwoni do mnie klient bo ma 100000 pytań, o 18:00 trzeba napisać kolejne ogłoszenie a wieczorem zrobić reklamę nieruchomości. I to wszystko muszę ogarnąć w ciągu jednego na najwyższym poziomie, bez prawa na błąd, z uśmiechem na twarzy. No cóż, tak trzeba 😊

Pośrednik chce wykonywać trudne telefony i uczestniczyć w trudnych spotkaniach

Agent nieruchomości wie, że tylko wykonując trudne rzeczy rozwija się. Wykonanie łatwych spraw nie daje rozwoju.

Pośrednik chce być najlepszym w swojej dziedzinie, a nie tylko w swoim biurze

Bycie najlepszym w biurze nie zadowoli profesjonalnego agenta nieruchomości. Jego celem jest być najlepszym w swojej dziedzinie.

Pośrednik nie ściga się z innymi

Profesjonalny agent nieruchomości nie ma potrzeby udowadniać innym pośrednikom kto jest lepszy, a kto gorszy. On pracuje dla swojego sukcesu, dla dobra swoich klientów i rozwijają się codziennie.

Pośrednik wykonuje większy zakres usług niż jest do tego zobowiązany

Czasem jest tak, że po wykonaniu swojej usługi (doprowadzenie do umowy przedwstępnej czy końcowej) zostaje jeszcze dużo roboty przed nami. I mimo, że zrobiliśmy to do czego byliśmy zobowiązani według umowy pośrednictwa, nie możemy zostawić swoich klientów i powinniśmy im pomóc też w innych pytaniach. To jest zachowanie profesjonalnego agenta.

Pośrednik nie pokazuje emocji podczas negocjacji

Pośrednik nieruchomości musi umieć kontrolować swoje emocje w ciągu całej współpracy z klientami i zwłaszcza podczas negocjacji gdyż jest to jeden z najtrudniejszych etapów sprzedaży, który wiąże się ze zmartwieniami czy wątpliwościami klientów sprzedających zarówno jak i klientów kupujących. Agent nieruchomości musi być tą osobą która jest w stanie uspokoić swoich klientów i wesprzeć je.

Pośrednik zna różnicę między sprzeciwem a narzekaniem

„Ja mogę to zrobić bez pośredników!” – sprzeciw.
„Ten dom kosztuje zbyt drogo” – narzekanie.

Pośrednik nie obniża swoich standardów, ale podwyższa swoją aktywność

Agent nieruchomości który szanuje siebie i swoją firmę nigdy nie powie „Sprzedajemy taniej, oby tylko poszło! Podpiszę cokolwiek oby tylko była umowa”. Profesjonalista woli zaangażować się w sprzedaż swojej usługi czy prezentację nieruchomości, zainwestować więcej czasu ze swojej strony oby sprzedaż jak najlepiej i ugrać najlepsze warunku współpracy.

Pośrednik zna różnicę między „sprzedawaniem” a „sprzedażą”

„To jest praktyczny funkcjonalny dom który daje dużo możliwości aranżacyjnych” – sprzedawanie.
„Ja dostarczę Panu/Pani ten produkt jutro o godzinie 12:00” – sprzedaż.

Pośrednik wie że najważniejsza sprzedaż, to sprzedaż samego siebie

Sprzedaż usługi jest niemożliwa bez sprzedaży samego siebie. Nikt nie kupi usługi czy produktu od osoby której nie ufa, a wywołanie zaufania do swojej osobowości jest sprzedażą samego siebie.

Pośrednik wierzy we własną wartość i wartość swojej firmy

Broker nieruchomości powinien wierzyć w to, że on jest osobą bez której sprzedaż jest niemożliwa a jego firma daje klientom to co odpowiada ich potrzebom i rozwiązuje ich problemy.

Pośrednika motywuje porażka

Gdy prawie dwa lata temu zaczynałam swoją przygodę w branży nieruchomości, popełniałam dużo błędów. Nie umiałam robić telefonów, nie potrafiłam dobrze zaprezentować nieruchomości, nie pisałam dobrych ogłoszeń. Mimo to nie poddawałam się i pracowałam nad sobą, bo w swoich błędach nie widziałam porażek, tylko widziałam motywacje do tego żeby zrobić się lepszą niż jestem dzisiaj. Każdy błąd był dla mnie posunięciem do przodu.

Drogi czytaczu, zanim podpiszesz umowę pośrednictwa zadaj sobie pytanie czy twój agent posiada cechy opisane powyżej. Jeśli tak, możesz spać spokojnie i wiedzieć, że oddajesz swoją nieruchomości pod opiekę profesjonalnego agenta w obrocie nieruchomościami.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook

YouTube

Dołącz do nas

Zapisz się na newsletter

Powiązane artykuly