Wspólna sprzedaż nieruchomości

„Walczymy do jednej bramki” – to jest jedna z wielu rzeczy na temat współpracy z klientem, o której powinien wiedzieć profesjonalny agent nieruchomości. Zdanie to oznacza, że agent i klient pracują w jednym kierunku, nawzajem sobie pomagają, żeby dotrzeć do wspólnego celu pod tytułem „wspólna sprzedaż nieruchomości”.

Definicja brzmi bardzo łatwo, ale niestety nie zawsze tak samo łatwo wygląda w praktyce. Wraz z rezygnacją ze współpracy, o której nas informuje klient, ta wspólna „walka” znika. O tej rezygnacji tak często słyszymy przez telefon i tak często czytamy w ogłoszeniach, że logicznym jest następne pytanie: „Dlaczego właściciel nie chce współpracować z biurem nieruchomości? Co takiego się stało, że Państwo nie jest zainteresowane współpracą z agentem?”

Poniżej najbardziej spotykane powody niechęci współpracy z biurem nieruchomości + rozwiązania tych problemów:

?c=31604&m=1789049&a=387161&r=&t=html - Wspólna sprzedaż nieruchomości

1) Cena usług, które oferuje biuro nieruchomości.

Problem: Często się zdarza, że właściciel sprzedający nieruchomość podważa wysokość prowizji, którą powinien zapłacić agentowi nieruchomości za skuteczną sprzedaż.
Rozwiązanie: Tłumaczenie tego dlaczego właściciel powinien zapłacić tyle, a nie mniej jest bardzo proste – „im więcej Państwo płaci, tym więcej Państwo dostaje”. Warto tutaj klientowi wytłumaczyć, za co tak naprawdę jest ta prowizja płacona – za profesjonalne zdjęcia i wideo, zrobiony nowoczesny home staging, jakość usługi agenta nieruchomości, marketing oferty i wiele innych rzeczy, dzięki którym możemy doprowadzić do efektywnej sprzedaży. Mówiąc jeszcze prościej, prowizja gra na korzyść klienta i jego nieruchomości. Tak wygląda rynek nieruchomości i tak, w sumie, powinno być.

Inni czytali także: Prawo pierwokupu w praktyce

2) Klient nie jest zadowolony ceną nieruchomości.


Problem: Problem ten najczęściej jest spotykany przy współpracy agenta nieruchomości i klienta kupującego. Polega on na tym, że cena prezentowanej nieruchomości jest zbyt wysoka jak dla klienta, co może występować powodem do rezygnacji z usługi pośrednika.
Rozwiązanie: „Szanowni Państwo, dla mnie jako agenta, negocjacja ceny jest najłatwiejszą rzeczą do wykonania w tej sprawie” – tak powinna wyglądać odpowiedź profesjonalnego pośrednika nieruchomości. Po to jest pośrednikiem – jest po środku między klientami i to właśnie ta pozycja jest najlepsza do mediacji.

3) Klient nie jest zadowolony usługą konkretnego agenta nieruchomości.

Problem: Czy wiecie Państwo, że psycholog rodzinny nie ma prawa się zajmować innym tematem spoza dziedziny psychologii rodzinnej? Jest cały spis zasad etyki psychologa, który mu na to nie pozwala. Coś podobnego się dzieje w dziedzinie pośrednictwa nieruchomości. Jeśli klient ma na celu sprzedać mieszkanie 2-pokojowe z rynku wtórnego, a agent, z którym on współpracuje jest ekspertem w sprzedaży działek, na pewno będzie Państwu trudno się dogadać. W rezultacie agent nie wykaże się przy sprzedaży nieruchomości swojego klienta, a sam klient zostanie zawiedziony z pracy pośrednika.

Rozwiązanie: „Szanowni Państwo, niestety nie jestem ekspertem w sprzedaży takiego typu nieruchomości, ale chętnie udostępnię Państwu kontakt do swojego kolegi, który jest bardziej kompetentny w tym temacie” – kolejna prawidłowa i etyczna odpowiedź profesjonalnego pośrednika, która znacznie ułatwi współpracę.

?c=27833&m=1579618&a=387161&r=&t=html - Wspólna sprzedaż nieruchomości

4) Klient nie jest zadowolony usługą konkretnego biura nieruchomości.


Problem: Czasami biuro nieruchomości nie ma wystarczająco dużo narzędzi potrzebnych do kupna lub sprzedaży nieruchomości. Nierzadko się zdarza, że klient sprzedający potrzebuje pewnego zakresu usług, a biuro nieruchomości nie jest w stanie te usługi wykonać. Jeśli chodzi o klienta kupującego, to też można się spotkać z taką sytuacją gdy pośrednik nie posiada takiego typu nieruchomości, który jest oczekiwany przez klienta.
Rozwiązanie: Warto w takich pytaniach być prawdziwym i szczerym. Jeśli biuro nieruchomości nie czuje się na siłach sprzedać konkretną nieruchomość, bo nie może skorzystać z tych czy innych usług, powinien się w tym przyznać. W takich przypadkach prawda jest dużo lepsza, niż puste obiecanki.

Inni czytali także: Agent nieruchomości – umiejętności początkującego pośrednika nieruchomości

Jak widać, współpraca wcale nie jest tak skomplikowana, jak ktoś to sobie wyobraża. Kiedy klient mówi otwarcie na czym polega problem, a pośrednik jest w stanie znaleźć do niego rozwiązanie, walka do jednej bramki robi się możliwa i nawet przyjemna.

Jako agentka zdaję sobie sprawę z tego, że mnóstwo osób miało złe doświadczenie dotyczące współpracy z pośrednikami nieruchomości. Rzeczywiście, jeśli osoba została zawiedziona z pracy agenta kilka razy, kolejnego razu sobie nie zażyczy. A jeśli ktoś nadal uważa, że po takim złym doświadczeniu „nie może sobie pozwolić współpracy z biurem nieruchomości”, to rekomenduję zadać sobie kolejne pytanie „Jak mogę współpracować z biurem nieruchomości tak, oby otrzymać to, czego chcę?” Być może kolejne zaufanie profesjonalnemu pośrednikowi może się skończyć sukcesem?!

?c=26883&m=1402644&a=387161&r=&t=html - Wspólna sprzedaż nieruchomości

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

YouTube

Dołącz do nas

Zapisz się na newsletter

Powiązane artykuly